نچاق

نچاق نقطه مقابل چاق(سلامت) است امایاد آوریش برام یه خاطره است

نچاق

نچاق نقطه مقابل چاق(سلامت) است امایاد آوریش برام یه خاطره است

داشتن وبلاگ جالبه.شما هم اگر وبلاگ نویسی کرده اید از تجربه خود برایم بنویسید.

اوایل که تو فضای مجازی مینوشتم تو سایت ایران بحث بود.

بعدها از سال هشتاد و دو یعنی شونزده سال پیش با وبلاگ هم آشنا شدم.

نوشتن از بار هیجانی ام کاست.

دلم میخواست فریاد بزنم و بگم عصبانیم.ولی خویشتن داری کردم و نوشته هام نافذ شد.

بعضی ها اومدند و با من همدلی کردند و شرمنده محبت شون شدم.بعضی ها هم تذکر دادند و به من برخورد و قهر کردم با نوشتن.

نوشتن را دوست دارم.

ولی زود تو ذوقم میخوره.

هنوز هم رنجیده میشم.

بررسی دیدگاه ها و تجربیات دانشجویان پسر و دختر، از همکلاسی بودن با جنس مخالف ،و پیامدهای آموزشی آن

زمینه و هدف : برقراری ارتباط موثر وغیر موثر

 بخش اصلی فعالیتهای زندگی ما را،  تشکیل می دهد .

 هدف از مطالعه حاضر ، بررسی دیدگاه ها و تجربیات دانشجویان پسر و دختر، از همکلاسی بودن با جنس مخالف ،و پیامدهای آموزشی آن بوده است.

  روش بررسی:

این مطالعه، یک تحقیق کیفی است؛ که مشارکت کنندگان آن ، دانشجویان پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی گلستان بودند؛ که مورد مصاحبه قرار گرفتند.

با توجه به اشباع مفهومی طبقات، مصاحبه با 20 دانشجو،  از کفایت لازم ، برخوردار بوده است.

از نمونه گیری مبتنی بر هدف ، و از مصاحبه های انفرادی نیمه ساختار یافته وعمیق،  برای گردآوری داده ها استفاده شد.

مصاحبه ها خط به خط،  دست نویسی و کد گذاری و طبقه بندی و با فرایند "تحلیل محتوای" تجزیه و تحلیل شد.

  یافته ها : شرکت کنندگان دختر و پسر، داشتن همکلاسی جنس مخالف را به دلیل "آمادگی برای زندگی کاری آتی و شناخت جنس مخالف" ضروری می دانستند.

تعامل بین همکلاسی های پسر و دختر، به یک باره رخ نمی دهد؛  بلکه ،محیط کارآموزی ،زمینه ای برای نزدیک کردن آنها به یکدیگر می شود.

محیط های آموزشی بالینی ، در شناخت بیشتر از جنس مخالف ،موثر بوده است.

 بنابراین، تجربه و دیدگاه شرکت کنندگان در این مطالعه ، در ارتباط با همکلاسی جنس مخالف ، در محیط آموزشی، در قالب دو مضمون "تسهیل کننده یادگیری" و یا "بازدارنده یادگیری" تبیین شد.

نتیجه گیری : دوره دانشگاهی ، به دلیل کوتاه بودن و یادگیری تخصصی و آماده شدن برای زندگی کاری آینده، استرس زا می باشد.

داشتن همکلاسی جنس مخالف، در این دوره، خود یک چالش اساسی است. هر چند که دانشجویان، داشتن همکلاسی جنس مخالف را، ضروری می دانستند؛  به دلیل نداشتن زمینه آشنایی با جنس مخالف، در سنوات تحصیلی قبل، مواجهه ناگهانی با آنان ،موجب درگیری های عاطفی می شود؛  به طوری که ،اثر بازدارندگی بر یادگیری دارد.

وجود مشاوران آگاه و معتمد ،در دانشگاه ها، می تواند ؛به دانشجویان، در مقابله صحیح با شرایط اجتماعی- فرهنگی محیط های آموزشی و هدایت یادگیری ها در برنامه درسی پنهان، کمک نماید.

واژه‌های کلیدی: جنس مخالف، همتایان، دانشجو، یادگیری، همکلاسی

|

* نشانی نویسنده مسئول: دانشگاه علوم پزشکی گلستان