سرهنگ... در ادامه به تعریف خیانت مجازی پرداخت و گفت: آن دسته از خیانت‌ها که در بستر فضای مجازی و اینترنت شکل می‌گیرند، خیانت‌های مجازی نامیده می‌شوند.

 از آنجا که روابط مجازی ، عمدتاً منجر به وابستگی‌های احساسی، افشای اسرار زندگی زناشویی و کتمان روابط عاطفی پنهانی، از همسر می‌شود، در زمره خیانت قرار می‌گیرد و در بسیاری موارد زمینه‌ساز روابط نامشروع و خیانت می‌گردد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان به خانواده‌ها و کاربران توصیه نمود: به‌طورمعمول افراد در فضای مجازی برای خودآزادی مطلق و بدون مرز قائل‌اند، اما نمی‌دانند که این آزادی می‌تواند به قیمت نابودی و تباهی زندگی و حتی اموال و آبرویشان تمام شود. وی در خصوص این پرونده نیز گفت: همسر این مرد به دلیل پایبند نبودن به اعتقادات و ارزش‌های اخلاقی و بدون شناخت از نحوه استفاده مناسب از فضای مجازی به ارتباط خارج از عرف با یک مرد بیگانه‌رو آورده و باعث ایجاد مشکلاتی برای خود و خانواده‌اش شده است.

 همچنین ما باید بپذیریم که فضای مجازی با فضای حقیقی هیچ فرقی ندارد و همان مسائلی را که در ارتباط با دیگران و موازین شرعی در فضای حقیقی انجام می‌دهیم،   باید در فضای مجازی نیز رعایت کنیم، اما متأسفانه عده‌ای از این فضا درست استفاده نمی‌کنند.