نچاق

نچاق نقطه مقابل چاق(سلامت) است امایاد آوریش برام یه خاطره است

نچاق

نچاق نقطه مقابل چاق(سلامت) است امایاد آوریش برام یه خاطره است

واقعا چگونه زنی به نظر شما برای پسرامون خوبه؟

پسرم از من خواست بهش بگم صفات یه زن خوب برای همسر گرفتن چیه؟

بهش به شوخی گفتم :

                                                   زن خوب فرمانبر پارسا

                                                                               کند مرد درویش را پادشاه

بعد خندیدم و گفتم:" پسر عزیزم از شوخی گذشته زنی به درد زندگیت میخوره که واقعا دوستت داشته باشه .نگرانت هم باشه .در واقع به جای من برایت مادری کنه.

بعد اضافه کردم؛ ولی این نظر منه که مادرت ام .اگر از بابات بپرسی زن خوب چگونه زنی است؟ میگه : زنی که تمام محاسن مادرت را داشته باشه ولی معایبش را نداشته باشه که منو پیر کرد.

اگر از مامان من بپرسی میگه: زنی خوبه که خوش دست و پخت باشه و با دیدنش گل از گلت بشکفه .اگر از دایی ات بپرسی میگه: زنی خوبه که ازبابتش خیالت راحت باشه بدونی بدون تو هم حریف زندگی خودش و بچه هات هست و تو با خیال راحت میتونی به تفریحاتت برسی .اگر از عموت بپرسی میگه : زنی خوبه که به مادرت مهمونی بده؛ فامیل شوهر دوست باشه وبابت پذیرایی از خانواده شوهر منت نذاره .اگر از   آقای همکارم بپرسی میگه : زنی که خانه داری و بچه داریش بهتر از کارکردنش در اداره باشه .اگر از پسر همکارم بپرسی میگه: زنی که برای غریبه ها آرایش نکنه و چون شوهرش هیچ لزومی به بزک کردن زن نمی بینه اصولا بزک کردن را فراموش کنه. اگر از  علی دانشور پسر همسایه مامان اینام بپرسی میگه: زنی که به زیبایی مادرم پروانه به مهربانی او و به سازگاری او با مرد کج خلق باشه. اما اگر از برادرم قاسم بپرسی میگه : زنی خوبه که زن باشه مرد نباشه ادای مردا را در نیاره و از اینکه زنه دلشاد باشه.  اگر از حبیب داداش دیگه ام بپرسی میگه :زنی خوبه که وسواس شستشو داشته باشه و یه خونه زندگی براق هر روز به تو تحویل  بده .اگر از مجید برادرم بپرسی میگه :زنی خوبه که ادا در نیاره من ضعیفم لطیفم شکننده ام با تو تا نوک قله کوه همراهی کنه و کم نیاره .اگر از همکاربیمارستانی ام  بپرسی میگه: زنی که هر چی تو پول در میاری  با خون جیگر و جون کندن شبانه روزی ،یه جا  خرج نکنه و برای دگر روز هم چیزی باقی بگذاره .اگر از مردای اصفهانی بپرسی چگونه زنی خوبه  میگن: زنی که به استشمام بوی بریان بسنده کنه و از تو     تقاضای خوراک بریان نکنه.(اشاره به یه جوک اصفهانی که با موتور همسرش را از جلوی بریانی همون غذای معروف اصفهانی عبور داد و گفت اگر همیشه زنی سازگار باشی از اینجا عبورت میدم.) اگر از کل عباس بپرسی چگونه زنی خوبه میگه : زنی که به تو بگه: قربونت برم کل عباس هم دکتری هم بزاز.

نظرات 3 + ارسال نظر
دریا جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:36 ب.ظ http://azjensebaranam.blogsky.com

سلام
عجب جواب کاملی دادید شما....
واقعا جالب بود...
واگه از من بپرسن...میگم زنی که درکش بالا باشه...
زنی که درکش بالا باشه تمام این موارد رو میتونه داشته باشه...
خیلی جالب بود دوست خوبم...

مهاجر شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:04 ب.ظ http://mohammadsadeg.blogfa.com



سلام

خیلی قشنگ بود

بخصوص کل عباس

منم دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:42 ب.ظ

خیلی جالب بود خانوم رضوان عزیز!

یه 111 سوره اسراء


وَقُلِ الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی لَمْ یَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَم یَکُن لَّهُ شَرِیکٌ فِی الْمُلْکِ وَلَمْ یَکُن لَّهُ وَلِیٌّ مِّنَ الذُّلَّ وَکَبِّرْهُ تَکْبِیرًا ﴿۱۱۱﴾

و بگو ستایش خدایى را که نه فرزندى گرفته و نه در جهاندارى شریکى دارد و نه خوار بوده که [نیاز به] دوستى داشته باشد و او را بسیار بزرگ شمار (۱۱۱)

به همین ترتیب خدا را همسری و جفتی نیست. او در ذات خود کامل است و ما آدمیان اگر همسری اختیار می کنیم نشان آن است که بدون او به کمال نمی رسیم. همسر متمم و مکمل ماست و خدا عین کمال و تمامیت است.

اما معنی همسری و لذتِ شگفت مصاحبت را نیک می داند و گرنه نمی توانست چنین همسر نازنینی برای ما بیافریند و عالمی را، به عشق متقابل، هر دم حیات تازه بخشد. چنانکه بی داشتن فرزند نیز ما را فرزندی آفرید چنان محبوب که به تعبیر هوگو تاج پادشاهی عالم را به یک لبخند او نثار کنیم.


و نیز خدا را شریک و سهیمی در پادشاهی عالم نیست. باز به همین دلیل که شریک را برای تکمیل و رفع نقصان وتقویت ضعفها اختیار می کنند و خداوند از این نیازها مبرّا است، افزون بر اینکه خداوند عین هستی است و شریک هستی جز هستی چه خواهد بود و هستی با هستی چگونه شریک باشد چنانکه گویی زید با خود شریک است.

پس او را شریک نیست نه در هستی و نه در قدرت و نه در زیبایی و عزت و نه در ناز و کرشمۀ دلبری:

به هر پرده که بینی پردگی اوست قضاجنبانِ هر دلبردگی اوست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد