نچاق

نچاق نقطه مقابل چاق(سلامت) است امایاد آوریش برام یه خاطره است

نچاق

نچاق نقطه مقابل چاق(سلامت) است امایاد آوریش برام یه خاطره است

دخترا یاس اند مث الماسند

دعوای دخترا و پسرا  تو مهد کودک، تو محله ، ولی تو دانشگاه هم؟!

وقتی  درس تفاوت های فردی را تو کلاس درس روان شناسی طرح می کنیم و اشاره میشه که دخترا از هوش کلامی بالاتر و پسرا از تجسم فضایی بهتر برخوردارند به لحاظ جنسیت ؛فریاد دخترا بالا میره که نه.

وقتی بحث هایی را می خونم تو فضای نت ،که زن نیز می توانست چنین کند اگر تربیت دختران از اولین سال های کودکی اش...نبود

خلاصه که امروز تو انباری   بزرگ خانه، کتابی از عباس یمینی شریف شاعر کودکان و کتاب های درسی مون در دوران دور گذشته بود ؛یافتم.

وقتی دیدم او نیز چنین مطلبی  را به شعر در آورده گفتم شاید...


من پسرم

من که از گل بهترم

پسرم من پسرم

حرف‌های مادرم

نرود از نظرم

در دبستان همه را

محترم می‌شمرم

از خوش‌اخلاقی من

هست راضی پدرم

من دخترم

بچه‌ها من دخترم

در خوش‌زبانی نوبرم

در خانه‌داری ماهرم

شریک کار مادرم

چهره‌ی شاد من ببین

شیرین به مثل شکرم

نظرات 1 + ارسال نظر
saeed چهارشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:27 ب.ظ http://www.mirzaeesaeed.com

سلام
ممنونم که از وب من بازدید کردید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد