نچاق

نچاق نقطه مقابل چاق(سلامت) است امایاد آوریش برام یه خاطره است

نچاق

نچاق نقطه مقابل چاق(سلامت) است امایاد آوریش برام یه خاطره است

درک واقعی

خانمی 43 ساله در سن سی سالگی دارای فرزند دختری شده که الان سیزده سال تمام دارد.

خودش پس از هشت ماهه شدن فرزندش مبتلا به ام اس شده

و دچار مشکل حرکتی گردیده است.

در تمام سال هایی که مشکل ام اس داشته است مستاصل بوده و گریه میکرده...

در تهیه غذا ناتوان است.

 در حسن سلوک با فرزندان و خانواده همسر ناتوانی دارد.

 در مراقبت از فرزند (تغذیه او)،آموزش آداب زندگی آشکارا ناتوانی نشان میدهد.

همواره با همسرش کلنجار میرود.

بعضی پزشکان معتقدند این خانم به دلیل سوءتغذیه ناشی از فقر مالی همسر دچار مشکل شده  است.

عده ای او را بی ادب و بدون تربیت تلقی میکنند.

 بعضیآسیب های  عضو مغز را درعدم سازگاری با زندگی موثر می دانند .

بعضی ناتوانی او را در رقابت با زنان جوان و سالم موثر در ناتوانی اش میدانند.

بعضی هیجان غم را باعث مشکلاتش میدانند


.

 بعضی نداشتن انگیزه بهبود را به دلیل نومیدی موثر تر میدانند.

 بعضی تفاوت های افراد را موثر میدانند.

 بعضی مکانیسم دفاعی فرافکنی را.

این خانم اگر در حضور شما قرار بگیرد چه سوآلاتی از او می پرسید؟تا پی به مشکل او ببرید؟

( بنا را بر این بگذارید که میتواند با شما ارتباط برقرار کند و به سوآلات تان به خوبی پاسخ دهد.).

او گریه میکند.آیا این نشانه مکانیسم دفاع روانی است؟کدام مکانیسم؟

رفتار پرخاشگرانه او ناشی از چه است؟

شخصیت قبل از بیماری او...

 

این خانم جیغ میکشد . دخترش را گاز میگیرد.

همسرش را در خواب میسوزاند.

به موبایل شوهرش زنگ میزند.او را چک میکند که کجاست.و اگر نتواند او را بیابد به پدرش زنگ میزند که همسرم ازدواج مجدد کرده است.

در خانه شوهر دچار مشکلات فراوان تر هم شده.این ناتوانی ها باعث نشده او ازبعضی رفتار ها اجتناب کند.

گاهی اوقات به همسرش اجازه تجدید فراش میدهد و بعضی اوقات پشیمان شده حرف خود را پس میگیرد.

شما به عنوان مسئول تغذیه بیمارستان چه سفارش هایی برای این خانواده دارید؟

 

شخصیت او را چگونه ارزیابی میکنید؟

ناکامی های او را بشمارید

تعارض های اوکدام است؟

مکانیسم های دفاعی مورد استفاده او کدام هاست؟

او در برابر مشکل خود جیغ میکشد و گریه میکند اشکال کار در کجاست؟

یادگیری او را مورد بحث قرار دهید.


پرستاری یک نظام متکی بر عمل است. محیط بالینی یک منبع اساسی و غیر قابل جایگزین در آماده کردن دانشجویان پرستاری برای نقش حرفه ایشان می باشد. علیرغم تغییرات زیادی که در محیط های یادگیری بالینی رخ داده است، این محیط ها هنوز دارای نقش مهمی در تربیت پرستاران دارد. لازم است که ما ویژگی های یک محیط یادگیری بالینی خوب را بشناسیم و برای این کار بایستی درک فراگیران از این محیط ها تعیین گردد تا تجارب یادگیری بقویت گردد. روش: این یک مطالعه تحلیلی مقطعی است که با هدف تعیین و مقایسه درک واقعی و ترجیحی دانشجویان پرستاری از محیط های یادگیری بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام گرفت. 110 دانشجوی پرستاری پس از اتمام کارآموزی، نسخه های واقعی و ترجیحی پرسشنامه محیط یادگیری بالینی را تکمیل کردند. 340 فرم ترجیحی و 110 فرم واقعی تکمیل گردید. برای تجزیه و تحلیل داده از برنامه SPSS و استفاده از آمار توصیفی و تحلیلی استفاده گردید. نتایج: 63 نفر (27/57%)مؤنث و 47 نفر (73/43%) مذکر بودند. سن شرکت کنندگان بین 19- 25 سال بود. دانشجویان سال دوم تا چهارم بودند. بین درک واقعی و ترجیحی اختلاف معنی داری وجود داشت. این مطالعه نشان داد که حمایت کردن از دانشجو در محیط های بالینی به عنوان مهمترین عاملی که در یادگیری دانشجو تأثیر دارد باید مورد توجه قرار گیرد. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که در مقایسه با درک واقعی، دانشجویان محیطی را ترجیح می دهند که در آن شرح وظایف بخوبی مشخص شده باشد، از قرار گرفتن در آن احساس لذت کنند،اجازه داشته باشند بر اساس توانایی و علائق خودشان کارکنند، و از روش ها و راهبردهای نوبن آموزشی – یادگیری استفاده گردد.


 

 

 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
من پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:14 ق.ظ

ببخشید شما دکتر چی هستین؟ کجا مشغول به کار هستین؟ با تشکر

بی بی توجه کند شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:54 ب.ظ

خانم مربی محترم و پرستار مهربان

مطالبی که درباره اخلاق و رفتار خانمهای بنظرم (بیمار) انتخاب می کنید و می نویسید ، البته برای اکثر بانوان جوان مفید و پر فایده هست - اما میخواستم توصیه کنم که دراین انتخاب و دراین راهنمائی ها ، یادی هم از پیران روزگار کنید - آنها نیز در دایره زندگی (بخصوص موقعی که تنها میشوند) بسیار دل تنگ هستند و حتما قصه های آموزنده ای برای جوانان دارند.....
بد نیست تا با آن شیوه و شگرف پرستاری تان ، دستی نیز بر دل های پیر دردمند بگذارید و از آنان نیز به شکلی که حتما کارشناسانه و علمی باشد - یاد کنید
مرسی خانم - امضاء : تلخک از ابناء زردک و قندک !

از ابناء دردک برای نچاقک !!؟ دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:15 ب.ظ

من اگر جای شما بودم - وقتی توصیه ای را که درباره (پیران) شده است - میخواندم - بلافاصله با حروف درشت مراتب تشکر و سپاسم را اعلام و قول میدادم که با مراجعه به خانه های سالمندان - یادی نیز ازاین سالخوردگان فراموش شده - میکردم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد