نچاق

نچاق نقطه مقابل چاق(سلامت) است امایاد آوریش برام یه خاطره است

نچاق

نچاق نقطه مقابل چاق(سلامت) است امایاد آوریش برام یه خاطره است

بهترین راه مبارزه با نگرانی‌ها و ترس

تبیان:

وقتی کارمی کنیم احساس آرامش و رضایت می‌کنیم وکمتر فرصت داریم که غصه بخوریم، یکی از مهم‌ترین قوانینی که علم روان‌شناسی کشف کرده این است که کار (مشغولیت) موثر‌ترین داروی آرام بخش شناخته شده برای اعصاب وروان است.


ما زمان هائی را که غرق در کار هستیم ازنظر روحی شاداب تریم، اما اوقات بعد از کار که باید از زندگی و از باهم بودن لذت ببریم و خوش بخت‌تر از اوقات دیگر باشیم شیاطین و حشتناک ترس بر ما هجوم می‌آورند، اگرسرگرمی داشته باشیم دیگر ترس، اضطراب، نفرت، حسادت، کینه و بخل به ماروی نمی‌آورند.

بهترین راه مبارزه بانگرانی‌ها و ترس، انجام یک کار مثبت می‌باشد، دانشمندی می‌گوید باید خود را با سرگرمی‌های مختلف آرام سازیم تا همیشه امیدوار باشیم، راستی وقتی نگران هستیم بهتر است به خاطر بیاوریم که می‌توانیم از کار به عنوان یک عامل موثر و شفابخش استفاده کنیم، وقتی به کاری مشغول هستیم خون سریع‌تر در رگ‌ها جریان می‌یابد و ذهنمان باز‌تر می‌شود و احساس مثبتی نسبت به زندگی پیدا می‌کنیم و آن وقت است که تمام نگرانی‌ها از ما دور خواهند شد.

به خاطر داشته باشیم که وفتی نگران هستیم ارزان‌ترین داروئی که در دنیا وجوددارد وجزء بهترین دارو‌ها است کار است. وقتی کارمی کنیم غول نا‌امیدی را درهم می‌شکنیم، پیامبراعظم (ص) می‌فرماید: هرکس که بیکار بگردد و سنگینی بارش را بر دوش دیگران بیندازد از رحمت خدابه دوراست. حضرت علی علیه السلام نیزمی فرماید: کار صیقل آدمی است و در اسلام کار یا شغل وسیله‌ای است برای کسب روزی حلال، خدمت به خلق، جلب رضایت پروردگار و نزدیک شدن به خدا.

نظرات 7 + ارسال نظر
برای بی بی - اشاره به بخش آخر ، بهتری جمعه 20 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:34 ق.ظ

باین ترتیب بیکاران مفت خور در کسوت ملا و آخوند { سنگینی هیکل مفت خورشان } را بر دوش ساده دلان و برخی شیادان فرصت طلب انداخته اند و دارند به شکلی که شاهدی، ثروت ملی مان را غارت و اخلاق و باور و روح و جسم مان را آلوده و گرفتار و بیمار میکنند.
جالب است که (اینان) که خود حدیث ملا باقرها را مثل نقل ونبات نقل میکنند - عملا و علنا از بیانات حضرات رسول و جانشین او سرپیچی کرده و بیکاری ومفت خوری را بطور ارثی از ازل و اول ! ادامه داده اند و برگرده عوام و ساده دل و (ناچار) سوار بوده و سواری گرفته اند.

از دوستان ایران بحث - یادش بخیر جمعه 20 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:40 ق.ظ

بارها نوشتم و گفتم که به نظر اینجانب این عبارت:

{{نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد.}} نوعی توهین به کسانی هست که برای اظهار نظر مراجعه میکنند....
به مدیر بی تدبیر بلاگ اسگای بفرمائید که (نظر افراد آیه و حجت و فرمان و قانون و قاعده نیست که از طرف کارشناسان امر مورد تائید یا تکذیب قرار بگیرد!! - نظر افراد است و نظرشان اخلاقا محترم .
بنابراین خوب است شما شخصا بجای بکار گیری این عبارت بی ربط و دلیل- بنویسید (نظرتان چنانچه مورد پسند من قرار گرفت) منعکس خواهد شد !.... متشکرم

aman az to جمعه 20 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:11 ب.ظ

سانسورکاری های تو ، منو خشمگین میکنه . هیچوقت فکر نمی کردم دوست انتخابی ام تا این حد و درجه متاثر از (بساطی) باشه که امروز به شکل بسیار روشنی ، حتی اصول ادعائی خودش را لگد مال کرده و آبروئی برای (آنچه که بآنها نقل قول میکرده)- باقی نگذاشته..
بهشت ندیده!.... تو را چه میشود که حتی در دنیای مجازی - از انعکاس نظرات دیگران که بر پایه نوشته های نچاق اعلام میشود، واهمه میکنی؟...
چرا هنوز و همچنان حامی پدیده فاسد شده (پنهان کردن) و مخفی نگاه داشتن هستی؟ - جامعه امروز را می بینی؟- این همه بیداد ، اثر همین مخفی کردن ها و پنهان نگاه داشتن هاست..... تو چرا ؟ ----- این باور توست ؟ یا از سر نگرانی و اضطراب ؟.... کدام یک ؟؟....

۰۰ جمعه 20 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:14 ب.ظ

از کسانیکه با من مـــــیمانند سپاسگذارم، آنان بمن معنای دوست واقعی را نشان میدهند

رویای خیس شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:48 ب.ظ http://5006.blogfa.com

سلام بر شما


نکات جالبی بود
تشکر و تبریک از مطالب آموزنده ء شما


بدرود

آبروی نچاق ! شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:48 ب.ظ


* بی بی نچاق را از شمار نظرات پاک کن.بابا ما کلی آبرو داریما
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حذف کردم - اما نفهمیدم (آبروی) بی بی و نچاق ، چرا باید در بخش نظرات یک وبلاگ با ( کلاس) بالا برود ؟؟!!؟...
* چکاوک دنیای بی ریای ما ، چرا بعضی اوقات این قدر به ( روشنائی )های سخن ، دهن کجی میکنی؟؟؟؟

نکته های به یاد ماندنی! شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:26 ب.ظ

بی بی خانم

بد جوری عاشق (واهمه ) و احتیاط و کنترل هستی.

باین ترتیب - من موندم اگه زندان نبود ، از دست این همه (آزادی) باید به کجا پناه میبردیم.!!؟؟.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد