نچاق

نچاق نقطه مقابل چاق(سلامت) است امایاد آوریش برام یه خاطره است

نچاق

نچاق نقطه مقابل چاق(سلامت) است امایاد آوریش برام یه خاطره است

روح انسان در حالت کما به کجا میرود؟

به بهانه مرگ مادربزرگ بعد از کمای 77 روزه
-

رابطه بدن و روح رابطه‌ای اتحادی است و روح برای انجام کارهایش به جسم و بدن نیاز دارد؛ از این رو است که در هر عالمی ظاهر گردد جسم و بدنی متناسب با آن عالم به خود می‌گیرد؛ چون در عالم مادی قدم گذارد با جسمی مادی همراه است و زمانی که در عالم خواب پا گذارد در بدنی متناسب با آن عالم دیده می‌شود.
چون بدن ابزار کار روح است چنانچه در یکی از ابزارهای او اختلالی ایجاد شود بخشی از توانایی‌های او در عالم ماده مختل می‌گردد، در حالت کما نیز وضعیت چنین است. در کما اختلالی در کارکرد مغز ایجاد می‌گردد و روح از بخشی از اعمالش محروم می‌شود.
 
مطلب دیگر شباهت کما با خواب است. کما، بیهوشی و خواب انصراف روح از بدن است و این انصراف گاه شدید و قوی است و گاه ضعیف و خفیف، گاه طولانی مدت است و گاه کوتاه مدت، در خصوص بیهوشی و کما، انصراف روح از بدن شدید است هر چند زمان و مدت آن می‌تواند متفاوت باشد. 
 
روح انسان خاین به خودش خیانت میکند!
بدن انسان مرکب از دو قسم روح و جسم مادی است .فلاسفه روح را عالم مجرد و سیال می گویند. 
روح و نوع جان دادن افراد: وقتی که انسان در حال مرگ است حالت احتضار برایش پیش می آید و خارج شدن روح از بدن برای هر فرد متفاوت است و برای برخی افراد مثل گل بو کردن و یا لباس نو پوشیدن است (مختص خوبان و افراد صالح ) اما روح یک عده هم بسیار سخت از بدنشان خارج می شود (مختص ظالم و خائن) مثلا گفته می شود روح افراد خاین به خودشان خیانت می کند و با آنها از در ناسازگاری وارد می شود. بنابراین نوع جان دادن فرد به خوب و بد بودن او مربوط می شود اما حالت کمای فرد به این موضوع مرتبط نیست.
در هر صورت حالت کما به این معنا نیست که روح از بدن جدا شده و به جای دیگری می‌رود. روح فردی که به حالت کما رفته، هنوز در دنیا است                                            حجت الاسلام کمالی کارشناس مذهبی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد